Futás


Miért fussál?
A teljesség igénye nélkül lehet csak leírni mire van jótékony hatással a kocogás, futás, a rendszeres mozgás. Egy biztos, az emberek többsége azért kezd el futni, hogy fogyjon és jól teszi. Amit semmiképpen nem tudunk “kikerülni” az az, hogy jobb lesz a közérzetünk, javul az állóképességünk, javul agyunk és szerveink oxigénellátása és egész szervezetünk erősebb, ellenállóbb lesz, ami a téli influenza-időszak előtt nem utolsó szempont. 40 perc futás után endorfin szabadul fel a szervezetben, amitől boldognak érezzük magunkat. Jótékony hatással van a szorongásra, a stresszreakciókra és az önbecsülésre, csökkenti a stresszhormonok hatását, valamint önfegyelemre is tanít, hiszen nem mindig könnyű magunkkal megbeszélni, hogy elinduljunk egy kimerítő munkanap után a szokásos köreinket leróni. Néhány hónap után azonban azt vesszük majd észre, hogy nemcsak állóképességünk, hanem akaraterőnk is többszöröse az eddiginek, hangulatunk egyre jobb a lefutott kilométerek után.

Egy futópályán kényelmesebb a futás, de Nagytarcsa határában remek földutak vannak erre a célra. Mielőtt nekiindultok a cipőt jól válasszátok meg, erről itt olvashattok.

Futópályák a közelben:

Havashalom park, XVI. kerület
Hossz: 480 méter hosszúságú rekortán futópálya
A park éjjel-nappal nyitva áll majd, de kerítéssel védett létesítményeit 21 és 8 óra között (télen 18 és 8 óra között) zárva tartják.

Mátyásföldi Lawn Tennis Club – MLTC
Futópálya hossza: 400 méter
Nyitva: 08:00-21:00-ig.
Cím: 1165 Budapest, Bökényföldi út 27.
Telefon 061/407-0175

Térképek:

Futópályák nagyobb térképen való megjelenítése

Futótérkép:
Az első magyar futóútvonal megosztó: http://www.futoterkep.hu/

Futásról bővebben: http://www.futas.net/

Oszd meg a cikket ismerőseiddel: